Selasa, 7 April 2009

Baja Pemberat Kelapa sawit dan baja semua Tanaman

Kami membekalkan baja kepada pengusaha/petani tanaman utama negara (Kelapa Sawit). Kepada yang berminat boleh menempah Baja Ben Smart dengan kami untuk memilikinya. Segala urusan di tepi blog ini untuk bank -in/ sms.

Harga seunit = RM 198.00 sahaja


BEN SMART (BAJA PINTAR) - 1 SUDU 1 POKOK / 1 HEKTAR 1 TONG
(100% BUMIPUTERA)

KADAR DOS PENGGUNAAN

Ben Smart ini dirumus khas untuk penambahan berat hasil (buah), ia disarankan diguna pada pokok yang sudah matang (berbuah).Bagi tanaman kelapa sawit, ianya amat sesuai dimulakan dengan pokok yang berumur 5 tahun dan keatas.Secara umumnya dos penggunaan BenSmart adalah satu sudu (40g) untuk satu pokok bagi tanaman sawit dengan kekerapan 4 kali setahun. Jarak pembajan ialah 1.5 hingga 3.0 kaki dari pangkal pokok kelapa sawit.

Bagi tanaman getah, dosnya setengah (½) sudu (20g) dengan kekerapan 2 kali setahun.

Bagi pokok buah-buahan yang bermusim seperti durian, nangka, cempedak dan lain-lain penggunaannya 2 kali setahun iaitu sekali sebelum musim buah bermula dan sekali selepas musim bagi menggantikan semula nutrien yang hilang semasa pengeluaran buah.

Tanaman seperti padi, cili, jagung, dan kekacang. Hasil amat memuaskan pengusaha/petani bagi tanaman tersebut.

2 ulasan:

  1. dari mana saya boleh mendapatkan baja ben ini?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ben smart memang terbukti berkesan sila hubungi saya annuar 013 796 6439 namun baja ini masih perlu bantuan baja butir 50kG..(baja beg)tp pgunaan nyer di kuarang kan pada 500gm sepokok..saya lab kebun tQ

      Padam